Utstillingsåpning: Jenna Sutela – NO NO NSE NSE

17.10.20
Jenna Sutela, NO NO NSE NSE, 2020

Oslo Kunstforening er glade for å åpne Jenna Sutelas utstilling NO NO NSE NSE lørdag 17. oktober 12–16.

For å ivareta smittevernhensyn vil utstillingen ikke markeres med et ordinært åpningsarrangement. Vi ber alle om forståelse for at vi vil måtte regulere antall besøkende i våre lokaler.

Science fiction er et gjennomgående tema i Jenna Sutelas kunstnerskap. Det samme er søken etter å bevege seg hinsides menneskeskapte språk, både ved å fordype seg i kunstig intelligens og maskinlæring og ved å benytte seg av teknologi som et sjamanistisk verktøy eller et mulig medium, som kan kanalisere fremmed semantikk.

I utstillingen, produsert av Kunsthall Trondheim og tilpasset Oslo Kunstforening av kunstneren, inviteres publikum til å se på maskiner, ikke som modeller eller en forlengelse av menneskehjernen, men som selvstendige vesen.

NO NO NSE NSE er Jenna Sutelas første store internasjonale separatutstilling.

Utstillingen i Oslo Kunstforening støttes av FINNO - Finsk-norsk kulturinstitutt.

Publikasjonen Jenna Sutela – NO NO NSE NSE, utgitt av Kunsthall Trondheim, Serpentine Galleries og Koenig Books vil å være tilgjengelig for kjøp i utstillingsperioden.