Utstillingsåpning: Sparebankstiftelsen DNBs stipendutstilling 2017

16.11.17
Sparebankstiftelsen DNBs kunststipend 2017 gis til Emilija Škarnulytė

Oslo Kunstforening og Sparebankstiftelsen DNB har gleden av å invitere til stipendutstilling og utdeling av stipend for tiende år på rad.

I årets utstilling medvirker Bente Louise Aas, Ingrid Eggen, Roderick Hietbrink, Bjørn Mortensen og Emilija Škarnulytė.

Under åpningen vil én av disse få tildelt et kunststipend på 175 000 kroner fra Sparebankstiftelsen DNB.

Oslo Kunstforening har delt ut stipend med støtte fra Sparebanken Oslo og Akershus siden 1986. Sparebankstiftelsen DNBs stipend har blitt delt ut siden 2008.

Juryleder er Sabrina van der Ley, avdelingsdirektør samtidskunst, Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design. Øvrige medlemmer er Jan Christensen, billedkunstner, Marianne Hultman, kunstnerisk og daglig leder i Oslo Kunstforening, Steffen Håndlykken, billedkunstner og direktør i 1857 og Arve Rød, kritiker og skribent.

Oslo Kunstforening er støttet av Oslo Kommune og Kulturrådet.