Utstillingsåpning: Sparebankstiftelsen DNBs stipendutstilling 2018

06.12.18
Sparebankstiftelsen DNBs kunstipend 2018 gis til Eirik Sæther for installasjonen Father's Figure (2018).

Velkommen til åpning av årets stipendutstilling! Oslo Kunstforening og Sparebankstiftelsen DNB har i år gleden av å invitere til en utstilling i nye rammer. For første gang er tre, mot tidligere fem, kunstnere invitert til å delta i en gruppeutstilling. OK huser stipendutstillingen for ellevte år på rad.

De tre medvirkende kunstnerne i årets utgave er Beathe C. Rønning, Eirik Sæther og Ayatgali Tuleubek.

En kunstfaglig jury vil tildele et stipend til én av kunstnerne under utstillingsåpningen den 6. desember. Årets kunststipend er økt fra 175 000 til 200 000 kroner.

Juryen består av juryleder Sabrina van der Ley, direktør i Stiftelsen Sør-Troms Museum. Øvrige medlemmer er Jan Christensen, billedkunstner; Marianne Hultman, kunstnerisk og daglig leder i Oslo Kunstforening; Steffen Håndlykken, billedkunstner og med-direktør av 1857 og Arve Rød, kritiker og skribent.