Utstillingsåpning: Sparebankstiftelsen DNBs stipendutstilling 2019

12.12.19
Germain Ngoma

Velkommen til åpning av årets stipendutstilling 12. desember kl. 18!

Oslo Kunstforening og Sparebankstiftelsen DNB inviterer til stipendutstilling for tolvte år på rad i 2019. Årets tre medvirkende kunstnere er Wendimagegn Belete, Kamilla Langeland og Germain Ngoma.

Under utstillingsåpningen den 12. desember vil en kunstfaglig jury utdele et stipend til én av kunstnerne. Årets kunststipend utgjør 200 000 kroner.

Årets juryleder er Behzad Farazollahi, billedkunstner og grunnlegger av MELK. Øvrige jurymedlemmer er Randi Grov Berger, billedkunstner og grunnlegger av Entrée; Marianne Hultman, kunstnerisk og daglig leder v/ Oslo Kunstforening; Mike Sperlinger, skribent, kurator og professor i skrivepraksis ved Kunsthøgskolen i Oslo og Elise Storsveen, billedkunstner.